Дата: 2017-05-10
Ежегоден ФЕСТИВАЛ НА ВИНОТО РОЗЕ в КАЗАНЛЪK - ROSE WINE EXPO KAZANLAK
МОТО 2017: Виното е необятен свят за откриване.Виното е пътешествие безкрай.
ВРЕМЕ НА ПРОВЕЖДАНЕ:съвпада с кулминацията на ежегодния ПРАЗНИК НА РОЗАТА В КАЗАНЛЪК/първия уикенд на месец юни / официално датите се определят с решение на Общински съвет Казанлък/
МЯСТО НА СЪБИТИЕТО: Фоайе и градина на НАРОДНО ЧИТАЛИЩЕ „ИСКРА-1860“Казанлък ул.”Искра” 1 по Договор.
СТАТУТ на ФЕСТИВАЛА, както ще бъде назоваван в текста за краткост.
I.СЪДЪРЖАНИЕ:
- ТЪРГОВСКО ИЗЛОЖЕНИЕ на Винопроизводителни предприятия и Бутикови изби,производители на други продукти от вино,хранителни стоки и произведения на занаятите и изкуствата ,тематично свързани с винопроизводителните практики,розопроизводството и модерното земеделие от България и чужбина.
- НАЦИОНАЛЕН КОНКУРС ЗА РОЗЕ “ЗЛАТЕН КИЛИКС“КАЗАНЛЪК-само за участници от България.
- ХУДОЖЕСТВЕН КОНКУРС ”ПРОДУКТОВ ДИЗАЙН НА ВИНЕН БРАНД РОЗЕ”- само за участници от България.
- ДИСКУСИОННИ ФОРУМИ,ТЕМАТИЧНИ ДЕГУСТАЦИИ и МАЙСТОРСКИ КЛАСОВЕ,свързани с основните аспекти на ФЕСТИВАЛА.
- МУЛТИМЕДИЙНИ И ЖАНРОВИ АРТ СЪБИТИЯ, съпътстващи ПРОГРАМАТА НА ФЕСТИВАЛА
- БЛАГОТВОРИТЕЛЕН БАЛ НА РОЗЕТО
- ОСНОВНИ ЦЕЛИ на ФЕСТИВАЛА:
Популяризиране на българската винена култура,традиции и практики пред гостите на Празниците на розата от страната и чужбина ,както и сред младото поколение на Розовата Долината . Свързване на древните вино и розопроизводителни земеделски традиции с богатата на исторически артефакти Долина на Тракийските царе . Артистичен прочит на античната история и възсъздаване на винени ритуали и орфически обряди,които демонстрират древната връзката между виното и човека. Обогатяване познанията за гурме култура и съчетаване на вино с храна, представяне на нови продукти,храни и напитки,както популяризиране принципите на природосъобразния,здравословен и пълноценен начин на живот. Организиране на различни културни и музикални прояви на млади и самобитни творци от Долината и демонстриране на уникални творчески практики.
НАЦИОНАЛЕН КОНКУРС ЗА РОЗЕ „ЗЛАТЕН КИЛИКС“ КАЗАНЛЪК и ХУДОЖЕСТВЕН КОНКУРС ”ПРОДУКТОВ ДИЗАЙН НА ВИНЕН БРАНД РОЗЕ” са единствената по рода си инициатива в страната и на Балканските за тип РОЗОВИ вина .Този конкурс генерира съпричастност,интерес и съревнование сред винопроизводители, технолози и енолози, сомелиери, специалисти по вината и изтъкати винени журналисти. Уникалният “Златен киликс” е най-престижната НАГРАДА ЗА РОЗЕ в България. БОГАТИЯТ НАГРАДЕН ФОНД на ФЕСТИВАЛА стимулира и подкрепя наред с утвърдените производители, нови и малки бутикови изби и фирми.Налага модерни европейски критерии и практики.Издига продуктовия дизайн на винените брандове.
III. СТРАТЕГИЧЕСКИ ЦЕЛИ:
- СТОЛИЦА НА РОЗЕТО-Превръщането на Казанлък в атрактивна туристическа винена дестинация и отправна точка към основните винени маршрути на страната.
- ТРАКИ, ВИНО и РОЗИ-Създаване на стойностен културен продукт и незабравим туристически акцент,който да генерира постоянен интерес към Града,Долината и Страната ни.
- ”ДНИ НА ВИНО и РОЗИ „-Разнообразни Арт и Мултимедийни събития,които да естетизират идеите на ФЕСТИВАЛА и да го превърнат в предпочитана културна сцена за изява както на млади,така и на утвърдени местни творци.
- МУЗЕЙ НА РОЗЕТО – чрез дарителски дейности и енологично-изследователска работа да се създаде сбирка от различни реколти вино РОЗЕ,които да проследяват историята на виното от този тип в България.Към колекцията е желателно да се оформи и сбирка от съдове,етикети и материали,тематично свързани с виното РОЗЕ.
- ФОРМАТ НА ПРОВЕЖДАНЕ: ФЕСТИВАЛЪТ е ежегоден тридневен форум ,който се ситуира на закрито пространство в центъра на града с представителни функции, което представлява обществена културна институция,обект на посещения от официални лица и чуждестранни туристи по време на ПРАЗНИКА НА РОЗАТА. Предвид целите,които този ФЕСТИВАЛ си поставя,ИЗБОРЪТ НА МЯСТОТО за неговото провеждане,както и ВРЕМЕТО на това провеждане, са от определящо значение.Изискването да е ситуирано изложението под покрив е допълнително условие от ЗАКОНА ЗА ВИНОТО.
- ОРГАНИЗАЦИОННО-АДМИНИСТРАТИВНА СТРУКТУРА НА ФЕСТИВАЛА:
ОРГАНИЗАТОР: АБСОЛЮТ ЕООД
АДМИНИСТРАТИВНИ ПАРТНЬОРИ:
ОБЩИНА КАЗАНЛЪК-Събитието е под ПАТРОНАЖА НА КМЕТА на град КАЗАНЛЪК
ОРГАНИЗАЦИОННИ ПАРТНЬОРИ:
НАРОДНО ЧИТАЛИЩЕ „ИСКРА-1860″КАЗАНЛЪК
„КЪЩАТА НА РОЗИТЕ” КАЗАНЛЪК
ТУРИСТИЧЕСКА АГЕНЦИЯ „ROZA TRAVEL”КАЗАНЛЪК
СМЕСЕН ХОР „ПЕТКО СТАЙНОВ“ и солисти- ДЪРЖАВНА ОПЕРА Ст.ЗАГОРА
„КИАРА-Н“-КЛУБ ПО СПОРТНИ ТАНЦИ
„ТОРА АРТ-АТЕЛИЕ ЗА ХУДОЖЕСТВЕНО ЛЕЕНЕ“
ГРАДИНСКИ ЦЕНТЪР „РАЗЦВЕТ“ СТАРА ЗАГОРА
Р-Т „СТАРАТА КЪЩА“-ЕНИНА
„СТЕНЛИ СТИЛ“
„ХЕЛИКОН“ПЕЧАТНИЦА
АРТ ГАЛЕРИЯ „АТЕЛИЕТО“ И РОСЕН ДОНЧЕВ
ОФИЦИАЛНИ ПАРТНЬОРИ:
DI VINO
СЪЮЗ НА ЕНОЛОЗИТЕ НА БЪЛГАРИЯ-СЕБ
БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ НА ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ СОМЕЛИЕРИ-БАПС
БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ НА НЕЗАВИСИМИТЕ ЛОЗАРО-ВИНАРИ (БАНЛВ)
КАТАЛОГ НА БЪЛГАРСКОТО ВИНО
НАЦИОНАЛНА АСОЦИАЦИЯ ПО ДИЗАЙН И РЕКЛАМА
С ПОДКРЕПАТА НА:
НГПИД „Акад. ДЕЧКО УЗУНОВ“КАЗАНЛЪК
НАЦИОНАЛНА ХУДОЖЕСТВЕНА АКАДЕМИЯ-1896 СОФИЯ
НУМСИ „ХРИСТИНА МОРФОВА“ СТАРА ЗАГОРА
УНИВЕРСИТЕТ ПО ХРАНИТЕЛНИ ТЕХНОЛОГИИ ПЛОВДИВ
VI.ФИНАНСОВО ОБЕЗПЕЧАВАНЕ:
Основните средства за организирането и провеждането на ФЕСТИВАЛА се набират от участниците чрез заплащане на фестивална такса, размера и обхвата на която, се определя и отчита ежегодно от
ОРГАНИЗАТОРИТЕ – приложение 3.
Наградният фонд се спонсорира от частно дарения на IMPERX INC.
Съпътстващите културни събития са организират по индивидуален начин и са обект на спонсорство,дарение и реклама.
VII. РЕГЛАМЕНТ ЗА ПРОВЕЖДАНЕ:
НАЦИОНАЛЕН КОНКУРС ЗА РОЗЕ“ЗЛАТЕН КИЛИКС“КАЗАНЛЪК
– ПРАВИЛА ЗА ПРОВЕЖДАНЕ –приложение 1
ХУДОЖЕСТВЕН КОНКУРС ”ПРОДУКТОВ ДИЗАЙН НА ВИНЕН БРАНД РОЗЕ”
– ПРАВИЛА ЗА ПРОВЕЖДАНЕ –приложение 2
VIII. ПРОГРАМАТА НА ЕЖЕГОДНОТО ИЗДАНИЕ НА ФЕСТИВАЛА се
Определя от ОРГАНИЗАТОРИТЕ и се съгласува с АДМИНИСТРАТИВНИТЕ
И ОРГАНИЗАЦИОННИ ПАРТНЬОРИ-не по-късно от края на месец март за текущата година.Публикува се на сайта на ФЕСТИВАЛА и в ПРОГРАМАТА на ПРАЗНИКА на РОЗАТА – приложение 4
РЕКЛАМНА СТРАТЕГИЯ, ГРАФИКА И ДИЗАЙН-
Специалности:Промишлен дизайн и Рекламна графика-от НГПИД”Акад.ДЕЧКО УЗУНОВ“Казанлък
ДОБРОВОЛЦИ за ФЕСТИВАЛА:
ВЪЗПИТАНИЦИ на НГПИД”Акад.ДЕЧКО УЗУНОВ“
ВЪЗПИТАНИЦИ на ПМГ”НИКОЛА ОБРЕШКОВ”
НАГРАДЕН ФОНД : Вината, участници в КОНКУРСА и получили определен брой точки от дегустационната комисия се класират за следните награди:
БРОНЗОВ МЕДАЛ -минимум 80 точки до 83 точки
СРЕБЪРЕН МЕДАЛ -минимум 83точки до 85 точки
ЗЛАТЕН МЕДАЛ -минимум 85 точки
СПЕЦИАЛНА НАГРАДА – “ЗЛАТЕН КИЛИКС” КАЗАНЛЪК – Трофей на Конкурса- След като са определени вината със златни медали ,се дегустират отново само от Председателя и председателите на отделните комисиите, които изберат от тях виното за специалната награда „Златен Киликс”.
МЕДАЛ -НАГРАДА ЗА ДЕБЮТ НА РОЗЕ –Връчва се на ПРОИЗВОДИТЕЛ за ДЕБЮТЕН БРАНД ВИНО РОЗЕ,ПЪРВА РЕКОЛТА.
НАГРАДА ЗА ПРОДУКТОВ ДИЗАЙН НА ВИНЕН БРАНД -ВРЪЧВА СЕ НА ПРОИЗВОДИТЕЛ ЗА БРАНД РОЗЕ от ХУДОЖЕСТВЕНАТА КОМИСИЯ,ПО УТВЪРДЕНИ ПРАВИЛА.
НАГРАДА ЗА ПАРТНЬОРСТВО– НАГРАДА НА ОРГАНИЗАТОРИТЕ-връчва се ежегодно на търговска фирма или производител за най-добри търговски и делови взаимоотношения.
ПОЧЕТНИ ГРАМОТИ И МЕДАЛИ ЗА УЧАСТНИЦИ В ИЗЛОЖЕНИЕТО.
ПОЧЕТНИ ГРАМОТИ ЗА ПАРТНЬОРИ.
Наградите представляват художествени интерпретации на образци от Тракийското културно наследство и авторски произведения. Грамотите се връчват за принос в популяризиране на винената култура на България,ценното ни културно-историческо наследство и уникалните ни розо и винопроизводителни практики.
ДОПЪЛНИТЕЛНИ КЛАУЗИ:
В КОНКУРСЪТ ЗА РОЗЕ“ЗЛАТЕН КИЛИКС“ КАЗАНЛЪК и ХУДОЖЕСТВЕН .КОНКУРС ”ПРОДУКТОВ ДИЗАЙН НА ВИНЕН БРАНД РОЗЕ” могат да участват само БЪЛГАРСКИ ВИНОПРОИЗВОДИТЕЛИ. Гостуващите участници в Търговското изложение,ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА ДРУГИ СТРАНИ,получават ПОЧЕТНИ ГРАМОТИ И МЕДАЛИ за участие.
За повече информация можете да посетите сайта на изложението: http://rosewine-expo.com .